Friday, July 6, 2018

SÜLEYMAN NAZİF ANADOLU LİSESİNDE GÜZEL BİR GÜN! YDS İNGİLİZCE HAZIRLIK


Okuyucularımdan sık sık e-mail alırım. Bunun keyfini yazarlar bilirler. Bu e-maillerden birisinde ÖSS ve YDS sınavlarına hazırlanan bir grup öğrenciye konuşma yapmam rica edildi. Benden bu konuşmayı yapmamı rica eden kişi, öğrencilerin durumuyla yakından ilgilenen bir veli olan Elif Hanımdı. YDS konusunda araştırma yaparken benim bloglarımdaki yazılarımı görmüş ve öğrencilere yararlı ipuçları verebileceğimi düşünmüştü. Ben de bu nazik daveti kabul ettim ve Elif Hanımla görüştükten sonra Süleyman Nazif Anadolu Lisesini ziyarete gittim. Bir ziyaretçi gözüyle içeri girince disiplinli, temiz ve düzenli bir okul havasıyla karşılaştım. Okul müdürü Abdullah Alp Beyle ve İngilizce öğretmenleri olan Pelin Hanım ve Zeynep hanımla da kısa bir sohbet etme imkânımız oldu. Daha sonra da seminer gününü kararlaştırdık.

Kararlaştırdığımız günde, iki sınıftan oluşan yaklaşık 45 kişilik bir dinleyici grubuyla sıcak bir sohbetimiz oldu. Onlara ÖSS ve YDS konusunda aşağıda verdiğim ilkelere dikkat etmelerini önerdim. Güzel bir gündü ve ortaya çıkan bu güzel gün, tamamen bir takım çalışmasının ürünüydü. Seminerden önce ve sonra bana yol arkadaşlığı ve ev sahipliği yapan Oğuz Beyle yaptığımız sohbetler de benim açımdan çok verimli oldu. Bu takım çalışmasında yer alan herkese teşekkür ediyorum.

Öğrencilerle yaptığımız söyleşi sırasında verdiğim bu ilkeler, her ne kadar YDS İngilizce hazırlıkla ilgili görünse de aslında bütün dil sınavları konusunda size yardımcı olabilirler düşüncesindeyim:

ÜNİVERSİTEYE (HAYALLERİMİZE GÖTÜREN KÖPRÜYE) GİDEN YOLDAKİ ENGELLER VE ÇÖZÜMLERİ

1. Hayalsiz çalışmak: Hemen hayalinizi bulun!

2. Hedefsiz çalışmak: Hemen hedefler koyun!

3. Fatura ödemeye hazır olmamak: “Her şeyin bir bedeli var!” desem?

4. Fırsat Maliyeti teorisini bilmemek!: Hemen öğrenin.

5. Yabancı dil puanının avantajlarını bilmemek: Hemen öğrenin!.

6. Sınav Sisteminin ölçü olduğunu unutmak: Gurur yapmayın, gerçeği kabul edin!

7. Konuyu kamera şakası gibi algılamak, “kamera nerde?” diye sormak: Konuyu ciddiye almaya başlayın!

8. Ölçünün, sınıftaki durum veya başkaları değil sınav olduğunu göz ardı etmek: Hemen teraziye çıkın!.

9. Potansiyel enerjiyle, kinetik enerjinin farklı türler olduğunu unutmak: Hemen araştırın!.

10. Kafamıza göre takılmak: Kendinize gelin! Sistemin mantığını kavrayın!

11. Başkalarının hakkına saygılı olmayı göz ardı etmek: Zaman çalmayın!

12. Sadece İngilizceyi önemsemek, diğer branşları göz ardı etmek: İnanmıyorum!.

13. Takım bireylerinin değerlerini göz ardı etmek: Olamaz!

14. Farkındalık içinde olmamak: “Yangın var!” desem yeridir!

15. Türkçe okumaya önem vermemek: “Anadil kıskançtır!” diyeyim yeter!

16. İngilizce okumaya önem vermemek: “Sınavda felaket” anlamına gelir!

17. Ölü zamanları iyi kullanmamak: Çok mu zenginsiniz?

18. Bir gün gelecek bir gün kalacak sözünü hatırlamamak: Evet, bir gün gelecek 1 gün kalacak!
-----------

www.savassenel.com

-----------
Konuyla ilgili film-kitap önerileri yapmak-almak ve yorumlarınız için:
savassenel@yahoo.com
MSN: savassenel@hotmail.com







No comments:

Post a Comment