Friday, July 6, 2018

AFYONDA'Kİ GÜZEL HAFTA SONU: AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ İŞLETME VE EKONOMİ KULUBÜ SEMİNERLERİ


Uzun zamandır İstanbul dışına çıkmamıştım ve yolculuk yapmayı da biraz özlemiştim. Derken İngilizce öğrenme konusunda bir süre önce benden tavsiye almış bulunan bir okurumdan davet aldım. Afyon Kocatepe Üniversitesi İşletme ve Ekonomi Kulübü Başkanı olan genç arkadaşımız Ali Erişti Bey, uzun zaman önce benden İngilizce öğrenimi konusunda öneriler almıştı. Bu önerilerin yararlarını görmüş olduğundan, iki ayrı öğrenci grubuna iletişim ve İngilizce öğrenimi konusunda konuşmalar yapmam için beni davet ediyordu.

Onunla ayrıntıları konuştuktan sonra Afyon-AfyonKarahisar’da buluşmak üzere anlaştık. Birinci gün, yani cumartesi günü Bayat Meslek Yüksek Okulu öğrencilerine, Pazar günü de diğer bir öğrenci grubuna konuşmalar yaptım. Konumuz İletişimde Ustalık ve İngilizce Öğrenimiydi.
Afyon’a yaptığım rahat bir yolculuktan sonra, Cuma akşamı dinlendim ve ertesi gün Bayat Meslek Yüksek Okulunda seminer verdim. İkinci günse kaldığım otelin karşısındaki Atatürk Kültür Merkezi’nde konuşma yaptım. İki gün boyunca toplam 10 saat süren konuşmalarda çok eğlendiğimi söyleyebilirim. Sözgelimi nükleer enerji konusunda bir seminer veriyorsanız, iletişim becerilerinizle veya konuşmadaki ustalığınız çok önemli olmayabilir. Branşınızla ilgili olarak anlattığınız şeyler önemliyse, ne kadar sıkıcı bir konuşmacı olursanız-olun muhatap kitleniz sizi dinler. Ama iletişim konusunda bir seminer veriyorsanız, aynı zamanda iletişim becerilerinizi de göstermeniz gerekir. Yani aslında anlatmaktan çok örnek olmanız beklenir. Düşünsenize, iletişim konusunda seminer veren birisinin, dinleyicileriyle iletişim kuramaması ne kadar traji-komik olur! Dolayısıyla konuşmalarım boyunca “örnek olmak biraz yorucuydu, ama keyifliydi” diyebilirim!


Anadolu başkadır. Büyük kentlerde insanlar, yoğun tempo içinde biraz kendi hayatlarına dönerler. Ama Anadolu’da daha farklı bir misafirperverlik vardır. Bu misafirperverliği, çocukluğumdan hatırlıyor olmakla birlikte, yurt dışından gelen misafirlerimizi Anadolu’da dolaştırırken de yeniden görmüştüm. Aynı güzelliği bu sefer Afyon’da yaşadım. İnteraktif-karşılıklı diyebileceğim bu seminerlerdeki dinleyicilerin nezaketi yanında, seminerlerden sonra da çok güzel bir misafirperverlik gördüm. Başta Ali Erişti Beyi olmak üzere, bu seminerleri organize eden çalışkan takımı; Ayşe Kaya Hanımı, Deniz Şişman Hanımı, Ezgi Taş Hanımı, Sezen Künkçü Hanımı, Lütfi
Cemal Gümüş Beyi, Öztaylan Beyi ve bir iş adamı olarak bu tür çalışmalara destek olduğu için, Emmioğlu Sürücü Kursunun sahibi olan Ziya Emmioğlu Beyi tebrik ediyorum. İşletme ve Ekonomi Kulubü Akademik Danışmanı vasfıyla öğrencilerine sürekli olarak destek veren Yard.Doç.Dr. Tuğrul KANDEMİR Bey'i de tebrik ediyorum. Bu hocamızla bizzat tanışma ayrıcalığını da yaşadım. Bu tür organizasyonların ne kadar emek istediğini bilirim. Onca öğrenciyi hafta sonunda bir araya getirmiş olmanın, geçmişte ortaya konmuş olan tutarlı çalışmalarla ilgili olduğu apaçıktır.

Afyon’da Çakmak Marble Otel’de kaldım. Sıcak bir termal havuzda veya klasik bir Türk Hamamında yorgunluk atma ve güzel bir Afyon manzarasına bakarak kahvaltı etme fikri hoşunuza gidiyorsa, bu oteli size de öneririm! İki gün geçirmiş olduğum Afyon’dan güzel hatıralarla ayrıldım. Ev sahiplerimiz, beni bir şehir turuna çıkardılar. Oldukça saygılı ve nazik gençlerdi, beni yolcu da ettiler. Hepsine ayrı ayrı teşekkür ediyorum.

Anadolu’nun bu güzel kentinde, gençlerin hayatlarına bir şeyler katabilme şansını yakalamış olmaktan mutluyum ve bunu sıklıkla yapmayı istiyorum.


Konuyla İlgili diğer yazılar, öneriler: Görmek istediğiniz linkin adını tıklayınız:
Vermiş Olduğum Seminerler
Afyonkarahisar
Afyon Kocatepe Üniversitesi
Afyon Kocatepe Üniversitesi Bayat Meslek Yüksek Okulu
Afyon Kocatepe Üniversitesi İşletme ve Ekonomi Kulübü
Afyon Çakmak Marble Otel

-----------------------

SAVAŞ ŞENEL KİTAPLARI

AZ ACILI VE KALICI İNGİLİZCE-YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN PÜF NOKTALARI
Kitabın Tanıtım Yazısı
Kitabın Facebook sayfası
Kitabı buradan satın alabilirsiniz: Kitapyurdu.com

(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)

ÇAY SAATİ İÇİN HAFİF YAZILAR


(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)




(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)
-------------------

No comments:

Post a Comment